magar
مقرموعود
طبقه بندی موضوعی
پیوندها

Instagram

حرف دل : بی نظمی و بی برنامه بودن مراسم شب های احیا در مسجد جامع شهر تسوج باعث اعتراض و نارضایتی شب زنده داران شد.

 

با توجه فرا رسیدن شبهای قدر و سالروز شهادت امیر المومنین علی(ع) همه ساله خیل عظیمی از مردم روزه دار شهر تسوج برای مراسم عزاداری و برپا داشتن شب احیا در مسجد جامع تسوج جمع میشوند و این سنت دیرینه از قدیم در تسوج رسم بوده که مراسم اصلی احیا در نگین شهر تسوج یعنی مسجد بزرگ جامع تسوج برگزار میشود.

سال های گذشته پایگاه مقاومت شهید مطهری تسوج و جمعی از جوانان فرهنگی و هیئتی شهر تسوج با برنامه ریزی منظم و چاپ پوستر و اطلاعیه های مختلف مراسم شبهای احیا تسوج را پوشش کامل میدادند و این مراسم به شکل کاملا ویژه و خوب برگزار میشد.

امسال با توجه به شنیده ها مبنی بر اینکه هیئت امنا مسجد جامع تسوج خود اجرای برنامه شب های احیا را در این مسجد به عهده گرفته بود و تمامی اجرای برنامه از قبیل مراسم سینه زنی و قرأئت قرآن و ادعیه و تدارکات این مراسم را به عهده گرفته بود متاسفانه شاهد یکی از بی نظم ترین برنامه های شب احیا در سطح شهرستان شبستر بودیم.

گویا بر اساس شنیده ها مخالفت هایی که با حضور بچه های پایگاه در متن اجرای برنامه شبهای احیا شده بود و باعث دلسردی آنها از اجرای این برنامه شده بود هیئت امنا و بانییان این مراسم خودشان تمامی برنامه را اجرا کردند.

برنامه امسال شب 19 و شب 21 ماه مبارک که نقطه عطف ماه رمضان هست و یکی از بهترین شبهای سال است و مردم نیز با صد امید و حاجت در مسجد حضور پیدا میکنند تا با استفاده از مداحی مداحان اهل بیت در این مراسم حال معنوی و تضرع به درگاه خداوند متعال پیدا نمایند اما امسال نبود مداحان و نیز قاری یان ادعیه مخصوص این روز باعث بی نظمی در مراسم شبهای قدر تسوج گشت.

یکی از نکات قوت مراسم شبهای قدر مناجات های خاص و مداحی های بین ادعیه و مخصوصا مداحی در بخش مراسم قر آن به سر هست که نقطه اوج مراسم است و امسال این بخش ها به طور کلی خیلی ضعیف برگزار شد به طوری که مراسم قرآن به سر به صورت خیلی ساده و روخوانی از روی کتاب دعا برگزار شد و سکوت حاکم در مجلس هم نشان از ناراحتی مردم ار شیوه اجرای این برنامه بود.

مراسم سینه زنی در مدح حضرت علی (ع) نیز برای اولین بار به شکل خاصی برگزارشد!!

مداح تازه کاری که حتی لباس مشکی هم بر تن نداشت و مجلس عزاداری را با مجلس عروسی اشتباه گرفته بود و  مجلش شب قدر  را محلی برای تست صدای خود و تمرین مداحی انتخاب کرده بود و باعث شد کل مجلس را به هم بزند!

بی نظمی در بخش پذیرایی و تدارکات هم یکی از نقاط ضعیف و قابل ذکر در مراسم امسال بود.

امید آن میرود مسئولین اجرای برنامه شب قدر و کسانی که بار این مسئولین را به دوش کشیده اند  توان خود را بسنجند و با برنامه ریزی مدون و دقیق از لحظه لحظه این شب های عزیز که مردم با امید به مسجد می آیند تا بهره کامل را ببرند بهترین برنامه را اجرا نمایند وشاهد این همه بی برنامه گی و بی نظمی و نارضایتی مردم نباشیم.


ادامه دارد....

نظرات (۱)

بهبه عجب اهنگی دل مارا هوای هویی ها کرد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">