magar
مقرموعود
طبقه بندی موضوعی
پیوندها

Instagram

کاش قاییدیب بیرده اوشاق اولاردیم*
اوشاق کیمی احساس ایله دولاردیم

گوُز یوماردیم، آلما حیوا دییَردیم
تا کی سنی کناریمدا تاپاردیم

گلدانیم دا سنه گوللر اَکردیم
شانه مینن ساچلاریوی داراردیم

تا کی بولم بیزه قوناق گلیرسن
مدرسه دن تز اکیلیب قاچاردیم

قاچا قاچا یولی نه خوش گلردیم
هر قاپینین زنگین ده بیر چالاردیم

هامی اُولوب منه شیرین خاطیره
خوش گونلری دفتریمه یازاردیم

گینه گلیر بو ایل باشی چارشنبه
کاش سنیلن اُوتا دوروب باخاردیم

خزان، آلدی سنی منیم الیمنن
کاش، باهاردا بیرده سنی آلاردیم

چوخ گئجه لر، سن سیز گوزوم آغلادی
کاش گینه ده قوجاقوندا یاتاردیم

حییف!گچدی گوزه ل گوزه ل گونلریم
کاش قاییدیب بیرده اوشاق اولاردیم
*********
ترجمه:

کاش بر می گشتم و یکبار دیگر بچه می شدم
مثل کودکی پر از احساس می شدم

چشمامو می بستم و آلما، حیوا می گفتم. (رسم بازی قایم با شک)
تا که تو را زود در کنار خودم پیدا می کردم

کاش در گلدانم برای تو گلها می کاشتم
و با شانه ی خودم موهایت را شانه می کردم

تا که می دانستم تو به خانه ی ما مهمان می آیی
زود از مدرسه در می رفتم و فرار می کردم

دوان دوان راه خانه را چه خوش می آمدم
زنگ در هر خانه ای رو هم می زدم (و فرار می کردم)

همه برای من خاطره ی شیرینی شده اند
کاش روزهای خوش را در دفترم می نوشتم

دوباره آخرین چهارشنبه ی سال داره از راه میرسه
کاش می شد با تو می ایستادیم و به آتش خیره می شدیم

خزان (پاییز) تو را از دست من گرفت
کاش در بهار دوباره تو را باز می گرفتم

خیلی شبها بی تو چشمان من گریان شد
کاش بازهم در آغوش تو می خوابیدم

حیف! روزهای زیبای من گذشت و رفت
کاش بر می گشتم و دوباره بچه می شدم
*********

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">